راز و راهکار ناگفته‌ی تجسم خلاق ثروت و عشق (به این علت قدرت تصویر سازی ذهنی ندارید)

من بارها تاکید داشتم که تصویر سازی ذهنی و تجسم خلاق باید روی زمین و در واقعیت انجام شود نه روی ابرها. اگر تو هم مثل ۹۹ درصد مراجعان من قدرت تصویر سازی ذهنی خوبی نداری، این‌جا می‌گویم چرا اولین فاکتور یک تصویرسازی ذهنی زمینی و واقعی، توانایی ایده پردازی است. چگونه باید قدرت تصویر سازی ذهنی را تقویت و ایده پردازی کنی؟

در ویدیوی دروغ و تنها راه استفاده از قانون جذب، گفتم که قانون جذب یا عمل نمی‌کند، و یا عکس خواسته‌ها را به زندگی تو می‌آورد. امروز در ادامه‌ی صحبت خواهی دانست که چرا قبل از هر چیز، نیاز به قدرت ایده پردازی و دانش آن داری. بدون قدرت ایده پردازی هرگز نخواهی دانست واقعا چه می‌خواهی. در این ویدیو به سوالات زیادی به شکل منسجم پاسخ داده شده و مهم‌ترین نکته در اجراء صحیح تصویر سازی ذهنی را شرح داده‌ام.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز، دوره‌ی کوتاه و رایگان قانون جذب ثروت ما را برای درک کامل از ماهیت این قانون و دروغ‌ و حقیقت و راهکارها ببینید:

دوره کوتاه و رایگان قانون جذب ثروت علی عربی

 

بدون قدرت ایده پردازی، در اقیانوس بی‌پایان این دنیا بدون هیچ راهنما و مسیر یابی، به شکل یک فرد نابینا، دست و پا می‌زنی. در محصولات بازگشت به عشق و برنامه‌ریزی ذهن لاکشری، به این موضوع به شکل مفصل پرداخته شده و طرح طلایی که همان مسیر اختصاصی هر فرد است، در درجه‌ی اول اهمیت قرار داشته.

اگر از همراهان من هستی، تماشای این ویدیو برای تو ضروری‌ست.

 

راهکار ناگفته‌ی معجزه تجسم خلاق


تماشا در یوتوب

 

اگر به دنبال ایده‌های خلاقانه و پولساز برای کسب و کار و کارآفرینی هستی، آیا می‌دانی که بیش از ۹۰ درصد کسب و کارها طبق گزارش استارت آپ ژنوم شکست می‌خورند؟ آیا می‌دانی احتمالا از بدترین راه ممکن برای یافتن کسب و کار مناسبت استفاده می‌کنی؟ علت و راهکار در این ویدیو باز شده است.

 

راز تجسم خلاق برای عشق و ازدواج با علی عربی

تجسم خلاق برای عشق و ازدواج

 

متن صحبت‌های داخل ویدیو در زیر قرار گرفته، اما تماشا برای یادگیری عمیق و غنی‌سازی ذهن ضروری‌ست.

 

 

راز تجسم خلاق


اگه همین امروز یک میلیارد تومن پول به حسابت واریز بشه چه کارش می‌کنی؟ اگه بهت بگن فقط تا آخر امروز وقت داری کلش رو خرج کنی، چکار می‌کنی؟ اگه یک جواب درست سر راست، و سریع، و خیلی خوب برای ریال به ریالش نداری، جوابی که واقعا با اشتیاق بتونی بیانش کنی، یعنی هیچ پلن و برنامه‌ای‌ در کار نیست و تو حتی نمی‌دونی واقعا چی می‌خوای. واقعا چی می‌خوای؟

اگه ندونی دقیقا چی می‌خوای، دقیقا کی هستی و مسیرت اونقدی روشن نیست که همین الان ندونی حرکت بعد چی باید باشه، تو چه انتظاری از دنیا داری؟ اینو تا ابد یادت بمونه، بدون یک تصویر واضح هیچی نداری. و برای داشتنش، لازمه بدونی کی هستی و واقعا چی می‌خوای و چی می‌تونی بخوای. بعد از ویدیوی دروغ قانون جذب، سوالی که بارها پرسیده شد این بود که من نفهمیدم اول باید ایده و پلن باشه یا اول یک تجسم قوی و زمینی که ایده به بار بیاره؟

 

اولین فاکتور تقویت تصویر سازی ذهنی زمینی و واقعی

اولین فاکتور تقویت تصویر سازی ذهنی زمینی و واقعی

 

خب، این دو همیشه تو یک چرخه‌ی رو به بالا با هم حرکت می‌کنن. مدام همو تقویت می‌کنن. تجسم روی زمین باعث به وجود اومدن ایده می‌شه و ایده‌ها، تجسم‌تو به شدت بزرگ‌تر و واقعی تر می‌کنن.

همون‌طور که گفتم، ما همیشه توی دو وضعیت هستیم، یا گروندد یا فلوتد. یا روی زمینیم و کل انرژی فضا رو دریافت می‌کنیم و کاملا هشیاریم، یا روی هوا هستیم و در توهم. تجسم زمینی یعنی تصویرسازی‌ای که پایه و اساس و ریشه در واقعیت داره و با اوج ادراک پنج حس احساس می‌شه. وقتی پایه و اساس داره که یا به کل از قبل بر پایه‌ی ایده‌های بزرگ توی سرته، و یا تو رو از خود بی خود می‌کنه که چطور براش به یک ایده برسی. به من بگو اگه ده میلیارد و پنجاه میلیون ریال به حسابت ریخته بشه، واقعا می‌تونی همین الان سریع این عددو توی پیامک بانکت به تومن بخونی؟

اگه نمی‌تونی، یعنی این عدد رو شفاف نمی‌بینی و روی زمین تجسم نمی‌کنی، و خوب می‌دونی این روزا این عدد در برابر حتی یک ماشین معمولی کره‌ای هیچی نیست.

 

روش صحیح تصویر سازی ذهنی


مسئله‌ی بزرگی که ۹۹ درصد افراد باهاش مواجهن اینه که به قدری گیج و آشفته هستن که نمی‌تونن چنین درک و تجسم واقعی داشته باشن. اگه امروز داری با یک مشکل بزرگ زندگی دست و پنجه نرم می‌کنی؛ اگه توی زندگی، توی کار، یا تحصیل کم آوردی، قطعا نمی‌تونی یک تجسم روی زمین و واقعی داشته باشی. چون حالا قبل از هر چیز، نیاز به ایده داری.

 

قدرت بخشیدن به تجسم خلاق و تصویرسازی ذهنی

قدرت تصویر سازی ذهنی و تجسم خلاق

 

بدون ایده پردازی توی این شرایط، تصویرسازی زندگی رویاییت فقط یک توهمه و همون‌طور که قبلا مفصل گفتم چرا، عکس تجسم‌تو به زندگیت میاره. با قدرت ایده پردازی درست، هیچ وقت، هیچ جای زندگی گیر نمی‌کنی. چون ایده‌پردازی یعنی دیدن نه یک راه، که صد راه رسیدن به خواسته‌هات. و مسئله مهم این‌جاست که، تازه بعد از این ایده‌پردازیه که اصلا می‌تونی ببینی واقعا چی می‌خوای. نه که دست دوستت دیده باشی یا از جلوش رد شدی و هوست کرده باشه. واقعا چی می‌خوای.

خبر عالی اینه که بزرگ‌ترین ابزارهای ایده پردازی جهان درست مقابل‌تونه. من از سال ۹۷ در اختیارتون گذاشتم. یک کتاب که چکیده‌ی یک دوره‌ی تقریبا ۱۰۰۰ دلاریه دانشگاه استنفورد آمریکاست که امروز بیشتر از ده ساله که در حال برگزاریه و با اعتبار نام استنفورد، هیچ فردی توی دنیا جرات گذاشتن نام کلاهبرداری یا هر برچسب دیگه روی این متدها نداره.

اگه همون سال ۹۷ اقدام به انجام تمرینات و استفاده از ابزارهای این کتاب به صورت مداوم کردی، الان هیچ چیز زندگیت شبیه قبل نیست؛ سال ۹۷ مسیر هموارتر بود. دلار زیر ده هزار تومن بود. امروز هم نسبت به دو سال آینده همین‌قدر راحت‌تره. علت این صبحت، سردرگمی‌ها و سوال‌های بی‌شماریه که اگر دو سال پیش این کتاب مطالعه شده بود، هرگز بی‌جواب نبود و مدام پرسیده نمی‌شد.

 

روش صحیح تصویرسازی ذهنی با علی عربی

روش صحیح تصویر سازی ذهنی

 

ضرورت ایده پردازی در قانون جذب


به قول استاد بزرگ من جیم ران، ایده‌ها زندگی رو تغییر می‌ده. Some times all you need is just one more idea in a series of good ideas. گاهی کل نیازت فقط یک ایده‌ی خوب دیگست. فقط یک ایده‌ی دیگه که تمام تلاش‌هاتو ایده‌های خوب قبلی‌تو به ثمر برسونه. یک ایده که آخرین شماره‌ی رمز گاو صندوقه. شیوه‌ی درست ایده‌پردازی و طوفان فکری که توی دوره‌ و کتاب Designing Your Life معرفی می‌شه، قدرت تولید بینهایت ایده رو در اختیار می‌ذاره. تو و اهدافت رو مثل بلور شفاف می‌کنه و ابزار پاسخ کل سوالاتت رو به دستت می‌ده. هرچند استفاده از اونا کاملا با خودته و اگر استفاده نکنی، با کسی که کتاب رو نخونده، هیچ تفاوتی نداری.

این‌جا می‌خوام یک بخش از کتاب رو بشنوی:

 

شارون تا پیش از بیکاری، یک دستیار حقوقی بود که در شرکت شناخته شده‌ای در بوستون کار می‌کرد. اما حالا شش ساعت روز در اینترنت ‌دنبال کار بود. این جستجو را بیش از یک سال ادامه داده بود. روحیه‌اش از دست رفته بود. هر ذره‌ی اعتماد به نفس در او، خیلی وقت پیش محو شده بود. در واقع، از ابتدا، اصلا دستیار حقوقی بودن اولویتش نبود – فقط یک پلن پشتیبان بود. او به مدرسه‌ی کسب و کار رفته بود، اما وقتی که در سال ۲۰۰۹ فارغ‌التحصیل شد، اقتصاد توی زباله افتاده بود. او نتوانست کاری تحت عنوان مدیر اجرایی بازاریابی به دست آورد. همان کاری به او گفته بودند با داشتن مدرک ام. بی. ای. «کار درست است.» مثل خیلی‌های دیگر فکر می‌کرد انجام «کاری که درست است» باعث ایجاد شادی در زندگی می‌شود. اما شارون حتی نزدیک به شاد هم نبود. واقعیت این است که شارون هیچ‌وقت نمی‌دانست از مدرسه‌ی کسب و کار چه می‌خواهد، و این کمبود علاقه‌ی ذاتی، احتمالا در مصاحبه‌های استخدامی‌اش نیز نمایان بوده است. او زمان زیادی صرف انجام کار درست، به جای، کاری که برای او درست باشد، کرده بود. بعد از یک سال جستجوی مداوم کار، شارون احساس کرد دیگر هیچ انتخابی نیست. احساس شکست می‌کرد. اما، انتخاب‌های شارون تمام نشده بود. او از ابتدا هم، انتخاب‌های واقعی زیاد، فراهم نکرده بود.

 

ایده پردازی برای تقویت تصویر سازی ذهنی

ایده پردازی برای تقویت تصویر سازی ذهنی

 

بدون هیچ ایده‌ای در سر، جز آن‌چه انجام می‌داد، شارون هم مثل گرانت گیر کرده بود.

بیشتر مردم وقتی نیاز به شغل دارند، همان کار شارون را می‌کنند: نگاهی به آگهی‌های استخدامی می‌اندازند و دنبال کاری هستند که از پس‌اش برمی‌آیند. این یکی از بدترین شیوه‌های کاریابی‌ست و کمترین میزان موفقیت را دارد. این نوع تفکر، تفکر طراحانه نیست؛ فقط چنگ انداختن به هر آن چیزی‌ست که به دست می‌رسد، و به‌نظر نمی‌آید رضایت دراز مدت در پی داشته باشد. اگر بچه‌ها گرسنه‌اند، اگر بانک در حال تصاحب خانه‌‌ات است، یا اگر به فردی به نام لوئی یک عالم پول بدهکاری، باید واقعا هر کار از دستت می‌رسد، انجام دهی. اما، وقتی گرگ کمی عقب کشید، وقتش است شغلی را که واقعا می‌خواهی، نه پیدا، که مسیریابی کنی. و نگران این نباش که شاید گیر بیافتی. طراحان، همیشه‌ی خدا گیر می‌افتند. گیر کردن، زمینه‌ی ایجاد خلاقیت را فراهم می‌سازد. وقتی که مثل یک طراح فکر می‌کنی، می‌دانی چطور ایده‌پردازی کنی – می‌دانی چطور «درخشش» پیدا کنی – تا انتخاب‌های زیاد، برای آینده‌های ممکنِ زیادی به سراغت آید.

موضوع ساده است. هرگز نخواهی دانست چه می‌خواهی، مادامی که ندانی چه چیز می‌توانی بخواهی. پس، اول باید ایده‌ها و احتمالات بسیار زیاد تولید کنی.

مشکل را قبول کن.
گیر کن.
از آن بیرون بیا، و ایده‌پردازی، و ایده‌پردازی و ایده‌پردازی کن!

 

بهترین زمان برای تصویر سازی ذهنی

بهترین زمان تصویر سازی ذهنی

 

از تو می‌خواهیم از قفس واقع گرایی بیرون آیی و جرات ورود به دنیای بزرگ و با شکوه «چه می‌توانم بخواهم»‌ را داشته باشی. وقتش رسیده که گیر کردن را به آغوش بکشی. گرانت گیر کرد. شارون گیر کرد. همه‌ی ما یک جایی از زندگی، گیر کرده‌ایم. و این جایی‌ست که ما به ایده‌پردازی نیاز داریم؛ که عبارت قشنگی برای رسیدن به ایده‌های بسیار زیاد است. ایده‌های جسورانه. ایده‌های احمقانه.

به تو یاد می‌دهیم بیش از آن‌چه در احتمالاتت می‌گنجد، ایده پیدا کنی. خیلی از مردم در دنبال کردن اولین ایده، یا ایده‌ی عالی، گیر می‌کنند، ایده‌ای که فکر می‌کنند مشکل را حل می‌کند، ایده‌ای که برای‌شان پاسخ است و آن‌ها را از هر چاله‌ای که در آن افتاده‌اند بیرون می‌کشد. و این فشار زیادی دارد. باور این‌که تنها یک ایده وجود دارد، منجر به فشار و دودلی زیاد است.

«واقعا مطمئن نیستم.»

«نمی‌خواهم گند بزنم.»

«شدیدا نیاز است درستش کنم.»

«اگر فقط یک ایده‌ی بهتر (ایده‌ی درست، ایده‌ی تمام کننده) را داشتم، همه چیز عالی می‌شد.»

بگذار همین‌جا بایستیم، تا اولین کسی باشیم که این حقیقت شگفت انگیز را به تو می‌گوید: همه چیز عالی خواهد شد.

واقعا می‌شود.

 

زندگی خود را طراحی کنید یک کتاب نیست، یک دوره‌ی تقریبا ۱۰۰۰ دلاریه که فقط برای دانشجوهای استنفورد برگزار می‌شه. علت تالیف کتاب این دوره‌ها این بوده که فرصتش برای همه با هزینه‌ی خیلی کمتر از ۱۰۰۰ دلار محیا بشه. با وجود جلسات بین‌المللی بیش از اندازه تو عرصه‌های زندگی و کسب و کار که الآن می‌دونید و گله هست که دیگه فرصت مشاوره خصوصی با من نمونده، من زمان زیادی به ترجمه‌ی این اثر اختصاص دادم.

 

تصویر سازی ذهنی برای ثروت

تصویر سازی ذهنی برای ثروت

 

تقویت تصویر سازی ذهنی


هدف من از ترویج این کتاب ترویج شیوه‌ی تفکر طراحانه‌ست. که هر زمان صحبت از یک متد یا اشاره به یک مبحث این کتاب کردم، بدونید دقیق دارم چی می‌گم. بدونید گروک کردن یعنی چی. متد تفکر طراحانه باعث می‌شه دیگه احساس درموندگی، یک خاطره‌ی دور باشه. تفکر طراحانه شکلی از تفکره که تمام موانع و مشکلات رو تبدیل به سکوی پرتاب می‌کنه. و واقعا دفترچه راهنمای هر انتخاب توی هر مسیر زندگیه.

ازتون می‌خوام اگر وقت و انرژی و انگیزه ی کافی برای انجام تمرینات این کتاب ندارید، هرگز سراغش نرید. این کتاب برای کسیه که آماده ایجاد یک تحول در زندگیه. یک کتاب انگیزشی و آموزشی نیست، می‌خواد انقلاب ایجاد کنه. انقلاب انرژی و تعهد لازم داره.

اما این کتاب یک دوره‌ست و نیاز به تعهد داره. به طور مداوم ازت سوال می‌پرسه و تمرین داره. تا به امروز ده ها هزار زندگی رو توی کل دنیا زیر و رو کرده، اما اگر وقت یا تعهد لازمش رو نداری، خواهش می‌کنم سراغش نرو. چون اگر تمریناتش رو با تعهد انجام ندی، با کسی که از وجودشم خبر نداره، هیچ فرقی نداری. این کتابی نیست که لم داده بخونی. باید حتما یک دفتر زیبا بهش اختصاص بدی و علاوه بر نوت برداری، همز‌مان هر اون‌چه ازت می‌خواد رو داخلش بنویسید. تک تک سوالاتش رو شفاف پاسخ بدی. این کتاب بهتره پی دی اف باشه. چون قراره مدام همزمان دفترت باز باشه و ما چهار تا دست نداریم. مطالعه‌ی کتاب فیزیکی همیشه زمان بیشتری هم می‌بره و هیچ چیز با ارزش‌تر از زمان نیست.

اگه زمان بی‌نهایت بود، قطعا یه روزی، یه جایی، یه جوری به هدفت می‌رسیدی. اما زمان محدوده. و شاید توی مسیری که الآن هستی، فاصلت از خواسته‌هات، صد سال باشه. دویست سال باشه. اگر عمرت محدود نبود، هیچ مشکلی نداشت. می‌گفتم از زندگی لذت ببر تا موعد صد سالش سر برسه. می‌گفتم نیازی به پلن نداری. اما متاسفانه، زمان محدود و بزرگ‌ترین سرمایه‌ی زندگی انسانه؛ حتی اگه یک روز از زندگی مونده باشه. هر روز که داری بی حوصله سر می‌کنی، در واقع داری خواسته‌هاتو آتیش می‌زنی.

اگر مشکلی با زبان انگلیسی نداری، این مقاله هم کمک بزرگی به تقویت تصویرسازی توست: psychologytoday.com

 

اهمیت تصویر سازی ذهنی

اهمیت تصویر سازی ذهنی در این است که بدون تصویر، هیچ چیز نداری

 

و این که حوصله‌ی هیچ کارو نداری علت داره. اگر خودتو یک آدم تنبل می‌دونی؛ بذار راحتت کنم که تنبلی صفت تو نیست. مثل یک درد توی تن، خبر از یک مسئله‌ی بزرگ‌تر داره. علت واضحش نداشتن انگیزه‌ی کافیه. اما نداشتن انگیزه به این خاطره که درست نمی‌دونی از زندگی چی می‌خوای، نمی‌دونی به چه درد می‌خوری. هزار سوال توی سر کلافت کرده. به این فکر می‌کنی که چرا باید این اتفاق برای تو بیافته. این سوالای بی جواب کم کم همه چیزتو می‌گیره. چون که حرمت نفس، همه چیز توئه. بدونش نه عشقی داری نه اعتبار، و نه پول. این سوالای بی‌جواب نیاز به پلن داره و پلن نیاز به قدرت ایده‌پردازی داره.

دوباره می‌گم، All you need is just one more idea in a series of good ideas.

کل محصولات من بر پایه‌ی تعریف طرح طلایی هست.

به سوالاتت در خصوص این ویدیو، فقط توی سایت طرح طلایی دات کام پاسخگو هستیم.

طلایی باشید

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
این موارد برای شماست:
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 کامنت
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها